Algemene voorwaarden
Art 1 Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle huuroffertes en aanbiedingen, evenals op overeenkomsten en op de uitvoering daarvan door Kringverhuur hierna Verhuurder genoemd, gedaan of aangegaan met derden, hierna Huurder genoemd.
1.2 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. In andere overeenkomsten kan de huurder hier geen rechten aan ontlenen.
1.3 Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of veranderd worden, blijven de overige bepalingen van toepassing.
Art. 2 Aanbiedingen en overeenkomsten
2.1 Alle aanbiedingen, evenals de eerste offerte, zijn vrijblijvend.
2.2 Een overeenkomst komt tot stand wanneer de Huurder de offerte, ter aanvaarding ondertekend, aan de Verhuurder terug bezorgt.
2.3 Eventuele onjuistheden/fouten in de offerte dienen 7 dagen na de datum van de ondertekening door de Huurder schriftelijk worden meegedeeld. Bij gebreke hiervan is de inhoud van de ondertekende offerte bindend.
2.4 De goederen worden gehuurd voor de periode zoals vermeld in de ondertekende offerte. Indien de gehuurde goederen na het verstrijken van de huurperiode niet tijdig worden terugbezorgd, zal bij het binnen brengen van de goederen bekeken worden hoe lang de goederen extra gehuurd werden. Deze periode zal doorgerekend worden met een weekhuurprijs x2. Laat u weten dat de goederen niet meer terug gebracht zullen worden zal er een schadevergoeding doorgerekend krijgen die gelijk is aan de weekhuurprijs x8.
Art 3 Wijzigen van overeenkomst
3.1 De Verhuurder behoudt het recht in geval van overmacht een reservatie te wijzigen door het voorstellen van een waardig alternatief voor (een deel van) de bestelling.
Art 4 Ophaling en transport
4.1 De Huurder dient de gehuurde materialen bij in ontvangstneming te controleren. Bij het vaststellen van gebreken dient de Huurder direct contact op te nemen met de Verhuurder.
4.2 Indien de Huurder zelf instaat voor het transport van de gehuurde goederen, gebeurt dit transport geheel voor rekening en risico van de Huurder. De Huurder is verplicht voldoende laadruimte te voorzien om de materialen veilig en gemakkelijk te transporteren. De Huurder is volledig aansprakelijk voor de manier waarop de materialen geladen en gelost zijn bij afhaal of terugbezorging.
Art 5 Goederen laten leveren
5.1 De Huurder dient de gehuurde materialen bij in ontvangstneming te controleren. Bij het vaststellen van gebreken dient de Huurder direct contact op te nemen met de Verhuurder.
5.2 De verhuurder reserveert enkel transport van magazijn tot locatie en terug. De Huurder is verplicht aanwezig te zijn op het moment van levering/ophaling van de gehuurde materialen. Voor het lossen en laden van de materialen wordt er hulp van de Huurder verwacht.
5.3 Afwijkende afspraken voor levering/ophaling in samenspraak met de transporteur zijn volledig de verantwoordelijkheid van de Huurder. De Verhuurder houdt enkel rekening met de verhuurperiode die overeenstemt met de door de Huurder goedgekeurde offerte.
Art 6 Gebruik en beheer van de gehuurde goederen
6.1 De door de Huurder gehuurde goederen zijn en blijven exclusief eigendom van de Verhuurder. Alle gehuurde goederen dienen altijd teruggegeven te worden aan de Verhuurder, ongeacht in welke staat ze zich bevinden.
6.2 Huurder gebruikt tijdens de huurperiode de gehuurde goederen als een goede huisvader met zorg en overeenkomstig de bestemming. Het is aan de Huurder niet toegestaan veranderingen aan het gehuurde aan te brengen. De goederen dienen proper terug ingeleverd te worden. Zoniet, dan wordt er door de Verhuurder een boete aangerekend aan de Huurder van 30 EUR excl. BTW per item dat niet proper binnen gebracht werd. (in geval van servies is dit per bak)
6.3 Indien de Huurder servies huurt, dient dit juist gesorteerd terugbezorgd te worden. Het servies dient ook per soort terug in de juiste bakken geplaatst te worden. Zoniet, dan wordt er door de Verhuurder een boete aangerekend aan de Huurder van 30 EUR excl. BTW per item.
6.4 Let op: 6.2 en 6.3 kunnen hierbij gecombineerd worden. Vuil en ongesorteerd = 2x 30 EUR per item.
Art 7 Aansprakelijkheid
7.1 De Huurder is aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van de gehuurde goederen gedurende de hele huurperiode.
7.2 De Verhuurder kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongevallen en/of schade, van welke aard dan ook: directe en/of gevolgschade, daaronder begrepen schade aan personen, gebouwen of percelen van derden met betrekking tot het leveren, het gebruik en de terugneming van de gehuurde materiaal.
7.3 De Huurder vrijwaart de Verhuurder tegen iedere vordering tot schadevergoeding van derden, ongeacht de oorzaak.
7.4 De Huurder verbindt zich ertoe een aansprakelijkheidsverzekering voor de totale waarde van de gehuurde goederen af te sluiten.
Art 8 Schade en schadevergoeding
8.1 Bij terugbezorging of ophaling worden de gehuurde materialen door de medewerkers van de Verhuurder gecontroleerd op eventuele defecten en beschadigingen (krassen, scheuren, vlekken…). Bij het vaststellen van beschadigingen, verlies of andere gebreken neemt de Verhuurder direct contact op met de Huurder.
8.2 In geval van schade worden eventuele reparatie en/of reinigingskosten in rekening gebracht, ook onderdelen of toebehoren dienen vergoed te worden tegen vervangingswaarde.
8.3 In geval dat de goederen door schade niet meer bruikbaar blijken te zijn wordt de schadevergoeding in rekening gebracht. De maatstaf voor de bepaling van de schadevergoeding die doorgerekend zal worden is te vinden op de website.
Art 9 Betaling
9.1 De Huurder ontvangt een week voor aanvang van zijn verhuur de factuur om de betaling in orde te brengen. Deze dient per overschrijving betaald te worden.
9.2 Bij elke bestelling worden er 15,00€ administratiekosten in rekening gebracht.
Art 10 Overdracht van huur – onderverhuring
10.1 Het is de Huurder verboden om zijn rechten als Huurder of een gedeelte ervan over te dragen, of onder te verhuren zonder schriftelijke toestemming van de Verhuurder. Behoudens andersluidende overeenkomst met de Verhuurder, blijft de Huurder in geval van onderverhuring, met de onderhuurder hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de huurverplichtingen.
Art 11 Ontbinding of annulering / Beëindiging van overeenkomst
11.1 De huurovereenkomst is van rechtswege ontbonden wanneer één der partijen zijn verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst niet nakomt.
11.2 Zodra de offerte digitaal is bevestigd, is de bestelling bindend. De Verhuurder reserveert namelijk de goederen vanaf dat moment voor de Huurder en kan deze bijgevolg ook niet meer verhuren aan anderen.
11.3 Indien de Huurder een overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, worden de door de Verhuurder gemaakte kosten als gevolg van deze annulering in zijn geheel door de Huurder vergoed.
Bij een volledige annulering van de opdracht bedragen de annuleringskosten:
– Bij annulering langer dan 4 weken voor de ophaaldatum: 20% van de totale som van de opdracht – Bij annulering 2 tot 4 weken voor de ophaaldatum: 50% van de totale som van de opdracht – Bij annulering in de laatste 2 weken voor de ophaaldatum: 100% van de totale som van de opdracht
Bij een annulering van enkele items uit de opdracht:
– Bij annulering langer dan 4 weken voor de ophaaldatum: 20% van de stukprijs – Bij annulering 2 tot 4 weken voor de ophaaldatum: 50% van de stukprijs – Bij annulering in de laatste 2 weken voor de ophaaldatum: 100% van de stukprijs
11.4 Aan het einde van de overeenkomst zal de Huurder de ontleende goederen in dezelfde staat als waarin ze ter beschikking gesteld zijn geweest en gereinigd terug aan de Verhuurder bezorgen.
Art.12 Toepasselijk recht
12.1 Alle geschillen waartoe dit contract aanleiding zou kunnen geven, vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen. Op deze overeenkomst is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.